AfacereOnline.ro Afaceri Online din Romania

Dieta Dukan – tot ce trebuie sa stii despre acest regim alimentar

Dieta Dukan a provocat o revolutie in randul celor care doreau sa slabeasca, dar a primit si multe critici. In ce consta dieta Dukan? Este bogata in proteine, saraca in calorii, saraca in grasimi si carbohidrati. Scopul sau principal este ca oamenii sa slabeasca fara a pierde masa musculara. Dieta lui Dukan cuprinde 4 faze.

  • Etapa 1: Faza de atac – Accelerarea metabolismului

Se consuma numai proteine ​​- peste si fructe de mare (midii, creveti, crabi etc.), carne de pasare (pui, rata, curcan), carne slaba, carne de vita, iepure), lapte si produse lactate (iaurt degresat si lapte proaspat, branza de vaci), sunca slaba, oua (in principal albusuri, galbenusurile sunt limitate), organe (ficat si inima). Se consuma multa apa (cel putin 1,5 litri pe zi). Nu exista restrictii privind cantitatea si numarul de mese, este important sa se consume numai alimentele permise.

Durata acestei etape depinde de cate kilograme trebuie pierdute. Pentru cateva kilograme de pierdut – de la 2 la 5 zile, mai multe kilograme in plus – 5-10 zile.

  • Etapa 2 mixta – Atingerea greutatii dorite

Se alterneaza doar zile de proteine ​​si zile de proteine ​​si legume. Proteinele sunt aceleasi cu cele din prima etapa. Toate legumele se consuma, FARA cartofi, fasole, orez, porumb, mazare, naut, avocado, anghinare. Se consuma crude sau fierte, dar fara ulei. Durata acestei etape depinde din nou de kilogramele in plus, dar se recomanda respectarea a aproximativ 10 zile.

  • Etapa 3 – Mentinerea greutatii obtinute

Se continua consumul de proteine ​​si legume si se adauga la meniu: 1 fruct pe zi (fara banane, cirese si struguri), 2 felii de paine integrala pe zi, 40 g de branza pe zi, 2 portii (1 portie = 200 d) alimente cu amidon pe saptamana (paste, grau, cuscus, orez, etc.), carne de porc slaba si miel, sunca normala.

Joia va ramane ziua dedicata exclusiv proteinelor ​​pure. Se adauga 2 cine de gala pe saptamana (se consuma orice se doreste, dar numai la o singura masa, de preferinta la cina).

  • Etapa 4 – Stabilizarea finala

Se va putea mananca din nou ce si cat se doreste, insa 3 reguli raman in picioare:

  • joia va fi in continuare dedicata exclusiv proteinelor pure, ca in faza de atac;
  • 2-3 lingurite de tarate in fiecare zi;
  • minimum 1,5 litri de apa si 30 de minute de miscare zilnic.

Leave a Reply