Parbrizul crapat – un pericol real

Parbrizul crăpat este unul dintre factorii care atrag de la sine respingerea mașinii la testul de inspecție tehnică periodică. Dacă mașina are o astfel de problemă, nu vă prezentați cu ea la centrul ITP până când nu rezolvați problema. Să fie oare parbrizul crăpat un moft, sau pericolul pe care-l implică este real? Vom vedea în cele ce urmează.

Inspectie tehnica periodica Bucuresti

În ultimii 25 de ani, toate autovehiculele de pe piață folosesc parbrizul și luneta drept elemente de rezistență la deformarea caroseriei. Cu siguranță ați remarcat acest fapt, dacă ați avut parbrizul crăpat ușor și ați mers în continuare cu el. În timpul mersului, crăpătura a continuat să crească, până când a ajuns la marginea acestuia, dovadă clară că parbrizul și luneta lucrează odată cu structura de rezistență a caroseriei.

Bine, veți spune, și ce contează? Contează mai mult decât vă puteți imagina: un parbriz crăpat nu poate asigura funcționarea corectă a airbagurilor frontale! Sună ciudat, dar acestea folosesc suprafața parbrizului drept paravan, iar parbrizul le ghidează pentru a se umfla corect. Un parbriz care cedează nu va oferi o piedică suficient de puternică pentru airbag, deci va pune în pericol călătorii de pe locurile din față. Problema nu se întâmplă numai la parbrizele crăpate însă, ci și la cele lipite cu un adeziv de slabă calitate. În acest caz, dacă airbagul se declanșează, parbrizul poate ”zbura” în fracțiuni de secundă, conform rezultatelor testelor TUV.

Iată de ce, la înlocuirea sa, trebuie respectate două condiții principale: adezivul să fie de calitate, oferind o structură moleculară solidă, și timpul de uscare să fie respectat. Nu plecați cu mașina prea repede, pentru că vă expuneți la o mulțime de riscuri. Iar dacă discutăm despre camioane, microbuze sau autocare, parbrizul poziționat vertical poate cădea…la propriu, pe șosea! Respectând recomandările alfaitp.ro, nu veți avea emoții în a trece testul itp camioane sector 6. În plus, dincolo de testul de inspecție tehnică periodică București, care va fi trecut fără probleme, riscurile la care vă expuneți vor fi minime.